דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סוככים והמרחב הציבורי 

מאת    [ 20/10/2010 ]

מילים במאמר: 470   [ נצפה 2046 פעמים ]

כאשר ניגשים לבחור סוככים, מקדישים מחשבה מרובה לשאלות שונות שיש להן חשיבות. שיקולים כספיים, שיקולים טכניים ושיקולי תחזוקה משפיעים מאוד על הבחירה מתוך המגוון הגדול של סוככים הקיים בשוק. ניתן לומר באופן כללי שהצרכן ניגש לשאלה של בחירת סוככים מהזווית האישית שלו: הוא בוחר סוככים בהתאם למה שמתאים לו ולצרכים שלו. הדבר למעשה מצער ויש מקום לחשוב אחרת כאשר ניגשים לבחור סוככים. סוככים הם חלק מהמרחב הציבורי ואינם מוגבלים רק לדלת אמותיו של האדם הפרטי. כאשר בוחרים סוכך יש להקדיש זמן ומחשבה גם לשיקולים הנוגעים לכלל הציבור ולמרחב הציבורי עצמו.

כאשר אנו מדברים על המרחב הציבורי שעליו משפיעים סוככים איננו מדברים רק על משאבי כדור הארץ ועל פגיעה כלשהי בסביבה. אלה אמנם צריכים להיות שיקולים חשובים כאשר בוחרים סוככים אבל אנחנו דווקא רוצים להתמקד בהשפעה אחרת של התקנת סוככים במרפסת או בחצר. ההשפעה העיקרית בעיננו שיש להתקנת סוככים על המרחב הציבורי היא הנראות של סוככים במרחב האסתטי הציבורי. על-ידי התקנת סוככים, גם בבית פרטי ועל אחת כמה וכמה בבית עסק שהוא חלק מהמרחב הציבורי, הצרכן המתקין לו סוכך משפיע על הנוף ועל הסביבה ששייכת לכל אחד ואחת מאיתנו.

סוככים בולטים לעין, את זאת לא ניתן להכחיש. כאשר מאן דהו מתקין סוכך במרפסת שלו הוא איננו מבצע פעולה שאין לה השפעה על האנשים העוברים ברחוב שלו. סוככים נראים לעין וכל מי שעובר ברחוב אינו יכול להתחמק מהמראה של סוככים במרפסות הפרטיות. פלוני יכול אמנם להגיד שזו המרפסת הפרטית שלו והוא יעשה בה מה שהוא רוצה ויתקין בה איזה סוכך שהוא רוצה אבל הדבר איננו פשוט כל-כך. כשם שלא ראוי להשליך זבל מהמרפסת על עוברים ושבים כך גם לא ראוי להשליך זבל ויזואלי על העוברים והשבים. מרפסתו של אדם היא מבצרו, אבל הוא צריך להתחשב ברגשות של מי שרואה מהרחוב את המרפסת שלו. עליו לחשוב על התקנת סוככים שלא יפגעו ברגשות האסתטיים של העוברים והשבים.

כדי שהדבר לא יקרה, יש לבחור סוככים נאים לעין. כיום לא קשה למצוא סוככים אסתטיים כיוון שישנו היצע מספק של סוגי סוככים שונים בכל הצורות ובכל הצבעים. כל אדם יכול לבחור סוכך שיהיה נאה לעין וישתלב היטב עם המקום שבו הוא מותקן. כשמתקינים סוככים על מרפסת הנשקפת לרחוב, יש לראות כיצד היא נראית מהרחוב וכיצד היא משפיעה על צורתו החיצונית של הבניין ועל הנוף של הרחוב. יש להתקין סוככים שמשתלבים עם האווירה הקיימת ברחוב, שאינם מרעישים עקב עיצוב מוגזם וצעקני ושהצבע שלהם אינו צורם בעיניים. סוככים צריכים להשתלב בהרמוניה עם שאר הרחוב וליצור יחד איתם נוף אורבאני שלא יפגע ברגשות האסתטיים של כל מי ששותף לחיים המשותפים של הרחוב העירוני.

קשה להאמין שכל מי שמתקין סוכך ינסה לשמור על נימוס אסתטי ויקפיד על בחירת סוככים מתאימים לנוף העירוני שבו הם מותקנים. נימוס איננו נפוץ ברחובות שלנו וקשה לצפות שהוא יעלה אל המרפסות וישפיע על בחירתם של מתקיני סוככים. עם זאת, כל עוד העיר קיימת גם התקווה קיימת ואנו נמשיך להאמין בשיתוף פעולה אזרחי למען נוף אורבאני נאה לעין.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב